10 January 2013

Keputusan | ATM vs Lions XII

'Hard Luck' untuk ATM semalam yang dihukum oleh Syahril Ishak dibabak kedua untuk mengesahkan 3 mata untuk Lions XII.

Keputusan yang tidak sepatutnya dikala ATM bermain baik dengan sekurang-kurang 4 peluang keemasan dan mungkin akan menang dengan jaringan yang besar. Tetapi inilah bolasepak, ball possession belum menjamin kemenangan, sebaliknya, jika satu peluang dimanfaatkan boleh mengubah keputusan perlawanan.




 Agak mendukacitkan persembahan yang dipamerkan oleh Marlon Alex James yang gagal menyudahkan peluang terhidang. Biarpun beliau dilihat seperti musim lalu, memiliki first touch dan turning skills yang baik serta beberapa kali berjaya memperdaya pertahanan lawan, namun gagal menyudahkan bola terus ke dalam gawang.

12 Januari 2013 , Sabtu, PKNS akan menanti kehadiran ATM untuk perlawanan seterusnya. PKNS memiliki sedikit kekuatan di bahagian pertahanan yang mana Helmi Ramli dilihat cemerlang dalam perlawanan lalu biarpun mereka terpaksa akur dengan kehebatan Kelantan.

B Santhianathan sudah semestinya sudah mengesan beberapa kelemahan untuk diperbaiki dan tidak berulang dalam perlawanan seterusnya nanti.

No comments:

Post a Comment