16 January 2013

Perlawanan Pertama | Liga FAM 2013

Kita tinggalkan sebentar kehangatan liga super dan sudah sedia maklum ATM terhebat setakat ini. Liga FAM bakal membuka tirai pada 17 Feb 2013:

Perak YBU FC vs Tentera Darat

Shahzan Muda vs Kedah United

Pulau Pinang vs Kuantan FA

Tumpat FA vs PBAPP FC

Cebagoo FC vs Melaka

Sumber: FB/Liga FAM

1 comment:

  1. Kenapa FAM tidak pernah buka mata dan minda?
    Ranking kita amat teruk berbanding era 70-an dan 80-an. Ranking FIFA amat penting sekiranya kita nak tengok anak Malaysia beraksi di EPL. Kita sudah 'memiliki' 3 team iaitu, QPR, Aston Villa dan Cardiff.
    Kita ambil contoh Portugal, Populasi 10.5 juta (setakat Dec 2012) dengan keluasan 92,212 km persegi. Ranking dalam FIFA ialah 7 dan ranking dalam UEFA ialah 5.

    Rakyat Malaysia ada 26 juta - mana perginya mereka?

    Divisyen 3 liga Portugal saja sudah mempunyai 1740 pemain berbanding kita. Mana pergi pool of young talents kita, mana mereka nak tunjuk bakat. Kita cuma ada Liga Super, Liga Perdana, Presiden dan Ligan FAM. Sekolah ada U-15 dan U-17. Selepas itu, kemana young talents ini nak kembangkan bakat mereka? Kita pula cuma ada 20 sekolah sukan iaitu SSBJ dan Bandar Penawar. Kita kena buat sesuatu di peringkat akar umbi dangan kadar SEGERA! Kalau tidak, jangan mimpi nak jadi gergasi Asia Tenggara atau ASIA apatah lagi layak ke World Cup.

    ReplyDelete