09 May 2011

Liga Perdana 2011 | Keputusan ATM Vs PKNS

ATM 2 - 4 PKNS

Apakah Tsunami melanda dalam pengurusan bolasepak Tentera? Kekalahan 2-4 ditangan pendahulu liga PKNS dilihat sukar diterima banyak pihak terutama penyokong setianya.

Biarpun Tentera ketinggalan dibabak pertama, namun dengan kesungguhan dibabak kedua mereka bingkas mendahului 2-1. Memang benar, mereka pantas menjaringkan gol dan pantas juga PKNS mengatur serang balas sehingga minit-minit permainan mereka memperoleh 3 jaringan! Tentera kecundang 2-4.


Jurulatih Tentera mungkin tersilap, atau beliau lebih arif untuk mengulas keadaan ini.

Namun begitu, sebagai individu yang hendak dikatakan lama menyokong bolasepak Malaysia tidak la sangat namun begitu, dapat membuat kesimpulan bahawa tim ini ada masalah dalaman.

Samada dikalangan Pemain atau pengurusan? Salah satu. Kita kecilkan lagi skornya, jika pengurusan, lazimnya tidaklah teruk dan berpanjangan sebegini, selalunya jika begini lah rupa masalahnya, pemainlah yang bermasalah.


Dalam bolasepak di Malaysia ada beberapa faktor luaran yang boleh mencacatkan pemain dan pasukan. Perkara itu kita akan ceritakan dalam entry seterusnya.

No comments:

Post a Comment