09 March 2010

KEDAH VS ATM - TM Piala FA

09 Mac 10 menjadi tarikh bersejarah dalam perjalanan berliku bolasepak ATM apabila pada tarikh berkenaan mereka akan bertandang ke Alor Setar untuk beradu kekuatan dalam saingan suku akhir pertama Piala FA. Ramalan banyak pihak sudah semestinya menyebelahi pasukan Sang Kenari yang telah melakarkan banyak kejayaan sebelum ini.

Namun begitu, jika diperhatikan dan dikaji dengan mendalam, ATM tidak kurang hebatnya. Biar pun gagal meraih 3 mata dalam saingan Liga baru-baru ini itu tidak bermakna mereka pada tahap prestasi yang tidak menentu. Kekuatan mereka umpama harimau yang menyimpan kuku dan ayam jantan yang sembunyikan keris dikakinya. 

Penulis meramalkan kejutan akan berlaku di Alor Setar nanti. Razali Hussin yang juga Ketua Jurulatih sudah semestinya akan mempergunakan anak buahnya yang patuh taat setia dan berdisiplin tinggi untuk mencipta sejarah ke atas juara 3 kejuaraan suatu masa dulu.Dalam bolasepak macam-macam boleh berlaku. Awas Sang Kenari, keadaan goyah dan 'mabuk' dihanyak Red Giant tempohari masih terasa. Berwaspada. Pilih antara dua, dimalukan atau terus dibuai arus kecemerlangan yang dalam kesamaran.

Bagi ATM, tiada pilihan lain. Menang atau menang? Kuatkan azam. Lastik Kenari!

No comments:

Post a Comment